عملیات اجرایی ۹۵۰متر جاده در ورودی چشمه بلقیس به چرام بعداز ۱۰سال بلاتکلیفی وتلفات جانی ومالی بیشمار همچنان منتظر اقدامی برای اتمام وعده ها است. ناتوانی در اتمام ۱کیلومتر جاده در محور چرام به چشمه بلقیس ؛مدل کوچکی از سومدیریت ها در استان وکشور است. به گزارش پایگاه خبری قلم دنا،شهرستان چرام در حوزه […]

 

عملیات اجرایی ۹۵۰متر جاده در ورودی چشمه بلقیس به چرام بعداز ۱۰سال بلاتکلیفی وتلفات جانی ومالی بیشمار همچنان منتظر اقدامی برای اتمام وعده ها است.

ناتوانی در اتمام ۱کیلومتر جاده در محور چرام به چشمه بلقیس ؛مدل کوچکی از سومدیریت ها در استان وکشور است.

به گزارش پایگاه خبری قلم دنا،شهرستان چرام در حوزه راه های درون شهری و بین شهری و ارتباط با سایر شهرستان ها مشکلات عدیده ای دارد که روند لاک پشتی پروژه ها موجب شده که در این سالها خسارات جبران ناپذیری مردم متحمل شوند.

یکی از محورهایی که سالها بلاتکلیف مانده پروژه۹۵۰متری چرام به شهرک به سمت چشمه بلقیس می باشد که حتی به یک کیلومتر هم نرسیده است.
از سمت چرام که به شهرک حرکت کنیم پل بزرگی هست که به علت عدم هم سطح بودن و‌لایه های آسفالت غیر هم سطح و غیر آسفالت و همچنین عدم روشنایی در این محل باعث شده که تلفات جبران ناپذیری بوجود آید ودر این پل شاهد سقوط خودروها به دره که موجب از بین رفتن جوانان و‌سایر مردم بومی وغیربومی در این نقطه حادثه خیز شده و تاکنون اقدام خاصی برای رفع مشکلات انجام نشده است.

در ادامه مسیر سالهاست که این محور زیر سازی شده ولی به دلایل نامعلوم و‌سومدیریت ها باعث شده که این محور به یکی از حادثه خیزترین محورهای چرام تبدیل شود.

این مسیر ۹۵۰متری که روستاهای زیادی را به شهر چرام متصل می کند و همچنین مسافران شهرهای گچساران وباشت در این مسیر به سمت چرام ودهدشت از این مسیر تردد دارند به علاوه اینکه یکی از جاذبه گردشگری استان و شهرستان چرام یعنی چشمه بلقیس هم از این مسیر ومحور می گذرد.

وجود باغات وزمین های کشاورزی در شمس آباد وبناری وشهرک هم یکی از دلایل پرتردد بودن این محور است.

طی بررسی های انجام شده در این محور و دوره های مدیریتی طی شده این محور ۹۵۰متری ناتمام در سه دوره نمایندگان مجلس از دوره فعالیت آقایان بزرگواری ؛هاشمی پور و موحد می باشد.
در این محور تاکنون هم چندین استاندار به خود دیده که از دوره استانداری موسی خادمی ؛احمدی تا کلانتری هم از این محور عبور کرده وبا چشم خود دیده اند.

این محور حادثه خیز که شاید کوتاهترین پروژه حوزه راهسازی واما طولانی ترین آن در رکود می باشد ۳فرماندار در شهرستان به خود دیده است که آنها هم مداوم از این محور عبور کرده ومی کنند ولی همچنان رکود براین پروژه چیره شده است.

طلسم ناتمامی محور کوتاه چرام به چشمه بلقیس ۵مدیرکل راه و شهرسازی به خود دیده است که آخرین آنها مهندس نیک اقبال می باشد که وی در دوره ای معاونت عمرانی بوده است در زمان عملیات اجرایی این پروژه بنابراین از همه جزئیات آن اطلاع دارد ولی تاکنون نتوانسته است در اتمام این پروژه موفق شود.
همچنین این محور تاکنون شاهد بازدید چندین معاونت عمرانی استانداری بوده است که بازهم ناکام ماندن وباید منتظر ماند که معاونت جدید عمرانی که در راه است چه برنامه ای برای طلسم شکنی این پروژه دارد.

به گزارش قلم دنا، کوتاهترین پروژه راهسازی استان و شاید کشور که رکورد دار طولانی ترین عملیات اجرایی وتعطیلی وتلفات جانی ومالی بوده است مدل کوچکی از سومدیریت ها در شهرستان چرام ؛استان و حتی کشور می باشد.

این پروژه کوتاه که عمده کارهای زیرسازی آن انجام شده است امیدواریم عملیات اجرایی آن توسط متولیان امر راهداری یا راه و شهرسازی تا پایان قرن فعلی به اتمام برسد و به قرن آینده کشیده نشود.