به گزارش قلم دنا،راهها به عنوان یک عامل زیر ساختی در اقتصاد هر کشور نقش پراهمیتی دارند . بدون راه ، امکان انتقال مواد اولیه و کالاهای ساخته شده از مراکز تولید به مراکز مصرف وجود ندارد و همچنین زمانی که راه مناسبی برای انتقال مواد اولیه و کالاهای ساخته شده به بازار مصرف […]

 

به گزارش قلم دنا،راهها به عنوان یک عامل زیر ساختی در اقتصاد هر کشور نقش پراهمیتی دارند . بدون راه ، امکان انتقال مواد اولیه و کالاهای ساخته شده از مراکز تولید به مراکز مصرف وجود ندارد و همچنین زمانی که راه مناسبی برای انتقال مواد اولیه و کالاهای ساخته شده به بازار مصرف وجود نداشته باشد ، صنعت در آن ناحیه ایجاد نمی گردد . به همین دلیل راه را یک عامل زیرساختی در اقتصاد هر کشور به حساب می آورند . بدین معنی که قبل از توسعه و رونق اقتصادی باید راههای مناسب را ایجاد و توسعه بخشید . پس راه ضمن ارتباط مراکز جمعیتی ( شهر و روستا ) به هم ، مراکز تولید و مصرف را نیز به یکدیگر وصل می کند .

اردشیر پاداش فعال سیاسی شهرستان چرام که بارها در مورد مسائل مختلف شهرستان چرام اظهار نظر و مطالبی جهت مطالبات مردم به مسئولین مختلف در سایت های خبری منتشر کرده است این بار هم خطاب به استان و مسئولان مربوطه ی وزارت راه و شهرسازی در کشور و استان در مورد جاده چرام به چاسخار و طسوج که جمعیت زیادی ازعشایر و کشاورزان و باغداران شهرستان چرام و سایر شهرستان ها را به آن مناطق وصل می کند یادداشتی نوشته است.

پاداش خطاب به مسئولین مربوطه در مورد این جاده گفت:جاده چرام به طسوج از سمت چاسخار از قدیم الایام مردم شهرستان چرام و حتی سایر حوزه ها را از چرام به مناطق،گره ای،چاسخار،دامور،طسوج،ساورز ،چال بایار و سایر مناطق سردسیری جهت ییلاق _قشلاق و نگهداری از باغات این مردم و عشایر غیور وصل می کرد.

وی با بیان اینکه علی رغم اینکه مسئولان مختلفی از این جاده بازدید کرده اند گفت:سالهاست این جاده وضعیت مناسبی ندارد و حتی در برخی فصول سال هیچ وسیله ی نقلیه ای امکان تردد از این جاده را ندارد.

پاداش در ادامه گفت:مثلا در فصل زمستان معلمی که از چرام باید برای تدریس دانش آموزان به روستای گره ای و سایر روستاهای مسیر برود با توجه به اینکه دانش اموزان زیادی در آن مناطق در حال تحصیل هستند و وضعیت جاده مناسب نیست که هیچ وسیله نقلیه ای از آن جا عبور کند معلم باید پای پیاده برود که شاید تا ظهر هم به کلاس درس نرسد که این وضعیت واقعا نگران کننده هست.

این فعال سیاسی در ادامه بیان کرد:اگر خدای ناکرده شخصی دراین مسیر بیمار اورژانسی شود و بخواهند این بیمار را به اورژانس انتقال دهند با توجه به نبود جاده ی مناصب امکان دارد این بیمار تلف شود.

پاداش افزود:چه دلیلی دارد وقتی مسیر چرام به چاسخار و طسوج برای رفت و آمد مردم چرام خیلی نزدیک و کوتاه تر است مردم از جاده سرفاریاب با آن حجم خطرات عبور و مرور کنند که متاسفانه تا کنون چندین نفر از مردم چرام برای رفتن به طسوج از آن جاده فوت کرده اند.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از دکتر کلانتری استاندار محترم و همکاران ایشان گفت:با توجه به اینکه دکتر کلانتری یکی از استانداران خستگی ناپذیر کشور است و از بدو ورود به استان تا کنون اقدامات مناسب و تاثیرگذاری در استان داشته است امیدوارم با همکاری نمایندگان محترم کهگیلویه بزرگ و نماینده گچساران و باشت و مسئولان حوزه ی راه و شهرسازی و راهداری نسبت به تخصتص اعتبار مورد نیاز اقدام موثری صورت پذیرد و جهت بازگشایی،زیرسازی و آسفالت جاده مورد نظر  اقدام موثری صورت گیرد.
ضمنا لازم میدانم از زحمات نمایندگان قبل و حال تشکر و قدردانی نمایم.