برای اولین بار درکشور قرارداد اجرای پروژه تراموا کلان شهر شیراز بین شهرداری شیراز و شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه منعقد و وارد مرحله اجرایی شد. به گزارش”قلم دنا”، مهندس اسکندپور شهردار شیراز در مراسم امضای این قرارداد، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این پروژه و همکاری بهینه مجموعه بانک شهر و شرکت سرمایه گذاری […]

 

برای اولین بار درکشور قرارداد اجرای پروژه تراموا کلان شهر شیراز بین شهرداری شیراز و شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه منعقد و وارد مرحله اجرایی شد.

به گزارش”قلم دنا”، مهندس اسکندپور شهردار شیراز در مراسم امضای این قرارداد، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این پروژه و همکاری بهینه مجموعه بانک شهر و شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه در امور مرتبط با توسعه مدیریت شهری، اعتبار اجرایی این پروژه را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان نمودند و افزود که برای اولین بار در کشور پروژه تراموا در شیراز با مشارکت بانک شهر و شرکت سرمایه-گذاری شهرآتیه اجرا خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این خط تراموا محدوده گردشگری، مذهبی شیراز را پوشش می دهد و گردشگران میتوانند با استفاده از آن از اکثر نقاط تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز بازدید نمایند.

در ادامه جلسه مهندس دهقانیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه نیز اظهار داشت: در راستای رسالت خطیر بانک شهر مبنی بر حمایت از پروژه های عمرانی کلان شهر‌های کشور خصوصاً پروژه های حمل و نقل ریلی شهری و با توجه به مصوبه شورای عالی ترافیک وزارت کشور و نظر مساعد شهردار محترم شیراز با احداث پروژه تراموای کلانشهر شیراز، تفاهم نامه تأمین مالی، طراحی و ساخت پروژه تراموا شیراز بصورت EPC&F فی¬مابین شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه و شهرداری شیراز تنظیم و مورد تأیید طرفین قرار گرفت.

وی همچنین در خصوص اهمیت این پروژه افزود: بدیهی است اجرای موفق پروژه تراموا که برای اولین بار در کشور و در یک کلانشهر اجرا می‌شود، نه تنها زمینه ساز احداث سایر خطوط تراموا در آن کلانشهر میگردد، بلکه زمینه رقابت برای احداث خطوط تراموا برای سایر کلانشهر‌های کشور را نیز فراهم می‌نماید؛ و این شرکت، به حول و قوه الهی بعنوان بنیانگذار و پیشرو در عرصه حمل و نقل ریلی سبک گام برخواهد داشت و این موضوع یکی از دستاورد‌های مهم در این حوزه می‌باشد.

مهندس دهقانیان ضمن تأکید بر سوابق و ظرفیتهای شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه در اجرای پروژه های بزرگ حمل و نقل در سطح ملی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از تراموا حضور همزمان انسان، تراموا و خودرو در معابر امکان پذیر بوده و هیچ محدودیتی برای عبوری برای عابرین پیاده و خودرو‌ها ایجاد نخواهد داشت.

وی گفت:این پروژه علاوه بر صرفه های اقتصادی، دارای آثار مثبتی همچون کاهش ترافیک در مسیر‌های موازی با مسیر حمل و نقل ریلی، کاهش آلاینده‌ها و بهبودکیفیت هوا، کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی و افزایش استفاده از دوچرخه به منظور رسیدن به ایستگاه‌ها خواهد بود.

گفتنی است اولین خطر تراموای شیراز بطول ۵/۹ کیلومتر از آرامگاه سعدی آغاز و پس از گذر از آرمگاه حافظ، دروازه اصفهان، مجموعه زندیه، حرم مطهر شاهچراغ (ع) به پایانه شاهزاده قاسم میرسد.